تلویزیون آیوا

تلویزیون آیوا aiwa یک برند ژاپنی بسیار خوش نام در بازار ایـران است، اما با اینکه محصولات زیادی تولید میکند، فقط تلویزیون‌های آن در ایران عرضه می‌شود. این تلوزیون‌ در ابعاد 32 تا 85 اینچ و در سه دسته معمولی، هوشمند و 4K هستند، سخن گفتن از کیفیت این برند ژاپنی اصیل اضافه گویی‌ست، اما این کیفیت بی‌نظیر در کنار خدمات پس از فروش عالی، تلویزیون‌های آیوا را به یک محصول کم‌رقیب تبدیل کرده است.

در ادامه خواهید خواند که آیوا، تمام امکانات ممکن را داخل تلوزیون‌هایش جا داده؛ و در کنار آن قدمت، اصـالت و کیـفیت این برند وارداتی را نیز اصلا نمیشه نادیده گرفت. اما در این مطلب قصد داریم بصورت بی‌طرف و منصفانه این برند را زیر زره‌بین ببریم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم، پس خواندن این مقاله قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا نادیده گرفتن آن می‌تواند بسیار به شما در داشتن یک خرید موفق‌تر کمک کند.
یـزدکالا نماینده و تامین کننده محصولات برند آیوا ژاپن با ضمانت گاندو سرویس در استان است.
تلویزیون ال ای دی آیوا

تلویزیون ایوا ساخت کجاست؟

همانطور که گفتیم برند آیوا یک محصول ژاپنی پرآوازه و محبوب است که در سال 1951 میلادی (1329 هجری شمسی) با نام Aidenky Sangyo co در زمینه تولید میکروفون آغاز به کار نمود و پس از گذشت 8 سال، در جهشی بزرگ نام خود را به Aiwa تغییر داد و زمینه فعالیت خود را به طیف وسیعی از محصولات صوتی و تصویری، شامل کاست پلیر، ضبط خبرنگاری، دستگاه پخش و ضبط ویدئو، تلویزیون، سیستم‌های صوتی Hifi با قابلیت پخش CD و کاست پلیرهای خودرو گسترش داد؛ به گونه‌ای که در سه دهه 1970، 1980 و 1990 از برترین تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری جهان بود.

محصولات صوتی و تصویری آیوا

آیوا همواره رویکرد مبتکرانه‌ای در طراحی محصولات صوتی و تصویری از خود نشان داده و تاکنون توانسته محصولات خلاقانه و جذاب متعددی به بازارعرضه کند. برای مثال، این آیوا بود که اولین Boom Box و اولین ضبط صوت استریو را به بازار جهانی معرفی کرد؛ و یا در سال 1980 اولین ضبط صوت استریوی خبرنگاری را در جهان تولید و عرضه کرد؛ همچنین در اوایل دهه 1990 در رقابتی نفس‌گیر با شرکت سونی (که بعدها سهامدار بخش بزرگی از آیوا شد ) پخش CD و کاست مینی‌ Hifi با قابلیت انبارش 50 حلقه CD را در کوچکترین حجم ممکن، با برترین تکنولوژی هوشمند، روانه بازار مصرف نمود.

تاریخچه تلویزیون آیوا

در زمینه تلویزیون، آیوا در سال 2000 در طی عملی ابتکاری، سری تلویزیون‌های صفحه تخت خود را با فناوری نورپردازی جدید به بازار عرضه نمود و از این رو آیوا همواره به عنوان یکی از پیشگامان طراحی تلویزیون‌های صفحه تخت در جهان، شناخته می‌شود. چنین طراحی‌های مبتکرانه‌ای، علاوه بر این که محبوبیت روز افزون آیوا aiwa را در پی داشت، در نهایت منجر به آن شد که در انتهای قرن بیستم، بیش از یک دهه، آیوا بهترین برند در عرضه محصولات صوتی و تصویری باشد؛ و No.1 (نامبر وان) صوت و تصویر لقب گیرد.

آیوا طی افولی وحشتناک در سال 2006 تولید خود را متوقف کرد و رسما تعطیل شد، اما بازهم بخاطر قدمت و محبوبیتش در تمام این دهه‌ها چنان برند دوست‌داشتنی بود که نهایتا پس از غیبتی 10 ساله و جدا شدن از سونی، در سال 2017 با هدف تولید و ارائه محصولات صوتی و تصویری مدرن، مجددا احیا شد و به بازار بازگشت. در حال حاضر برند ژاپنی آیوا aiwa با به‌کارگیری فناوری روز و مهندسی ژاپنی، محصولات جذاب و سطح بالایی مانند هدفون، لوازم صوتی ، تلویزیون‌های LED و … را تولید می‌نماید؛ و تنها در همین مدت کوتاه توانسته مجددا توجهات فراوانی را به خود معطوف نماید؛ به طوری که تنها در مدت 5 سال که آیوا مجددا فعالیت خود را آغاز نموده، طبق اعلام رسمی این شرکت، محصولات این کمپانی بزرک به بیش از 55 کشور صادر گردیده؛ که در این میان نام و پرچم کشور عزیزمان ایران نیز در بین کشورهای طرف قرارداد آیوا است؛ و این موفقیت دلیلی جز کیفیت محصولات آیوا ندارد.

تولید و گارانتی تلویزیون آیوا

اینک کمپانی آیوا با پیشینه‌ای 70 ساله، که یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین برندهای ژاپنی به شمار می‌رود، پس از تجربه افت و خیزهای فراوان، علاوه بر محصولات متنوع صوتی، مجموعه بسیار گسترده‌ای از تلویزیون‌های QLED و LED را در طرح‌ها، اندازه‌ها و امکانات مختلف، ارائه نموده و با قدرتی مضاعف مجددا وارد بازارهای جهانی گردیده است.

حالا در آغاز دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی، خط تولید تلویزیون‌های LED آیوا با مجوز و تحت نظارت آیوای ژاپن، توسط شرکت گاندو سرویس، در ایران راه‌اندازی و عرضه آن با گارانتی 18 ماهه گاندوسرویس در بازار ایران آغاز گردیده است. گاندو سرویس در سال 1392، با هدف ارائه خدمات پس از فروش به انواع محصولات صوتی و تصویری و به منظور تعمیر انواع دستگاه‌های الکترونیکی، آغاز به کار نمود. طی این سالها، این واحد از یک تعمیرگاه ساده، به واحدی پیشرفته، با تجهیزات کامل و کادر مجرب تبدیل گردید؛ و دامنه فعالیت خود را از ارائه خدمات به دستگاه‌های صوتی اتومبیل و گیرنده دیجیتال خانگی گسترش داد و اکنون محصولات صوتی و تصویری خانگی و ماشینی، موبایل، تلویزیون LED ، تبلت و انواع کنسول‌های بازی را در دایره خدمات رسانی خود قرار داده است. گاندو سرویس از اغاز فعالیت خود، همواره شعار خود را ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان ممکن قرار داده است و این سبب گردیده که هر روز بر میزان رضایتمندی مشتریان افزوده گردد؛ به طوری که همزمان با رشد مجموعه گاندو سرویس، درصد رضایتمندی مشتریان از خدمات ارائه شده این مجموعه نیز، همواره رو به رشد و دارای سیر صعودی بوده است.

تلویزیون آیوا خوبه؟

آیا تلویزیون آیوا aiwa خوبه؟ برای جواب این سوال باید چند نکته را مدنظر قرار دهیم، که اولین آن تکنولوژی است، همانطور که می‌دانید تکنولوژی در دوران ما سرعتی شگفت‌انگیز دارد، آنقدر سریع که برای جا نماندن از این حرکت شتابان و جذاب یاید واحد تحقیق و توسعه پویایی داشته باشید؛ شرکت عظیم و با سابقه آیوا نتنها روی مرز تکنولوژی اقدام به تولید می‌کند، بلکه تکنولوژی‌های مدرن و کارآمد اختصاصی خود را نیز به دنیای فناوری هدیه داده، که از آن جمله میتوان به فنّاوری نوین، بسیار جذاب و کاربردی سیستم اصلاح رنگ 3D COMB ، تقویت‌کننده عریض رنگ‌ها (Wide Color Enhancer 2)، موتور تولید رنگ‌های واقعی (Real Color Engine) و فناوری ذخیره‌سازی هوشمند و مضاعف انرژی (Smart Energy Saving Plus) اشاره کرد، که همانطور که از نام آن مشخص است تاثیر شگرفی در اصلاح رنگ تصاویر و نمایش عکس و فیلم‌های بسیار واقعی‌تر و جذاب‌تر را در قاب آیوا دارد.

سخت افزار تلویزیون آیوا

نکنه بعد سخت افزار است، هیچ نرم‌افزار و فناوری بدون داشتن سخت افزاری قوی قادر به ارائه خدمات باکیفیت و سریع نیست، از این رو توجه ویژه آیوا در این موضوع باعث استفاده از پردازشگر قوی QUAD Core، پردازشگر گرافیک Vividtune، درگاه‌های کامل USB و HDMI، استفاده از پورت کامپونیت، پورت انتقال صدا به صورت دیجیتال SPDIF و پورت LAN، بهره‌گیری از پنل ضدضربه IPS باکیفیت +A و با زاویه دید حداکثری یعنی ۱۷۸ درجه؛ که همگی روی یک برد الکترونیکی با پایه تکنولوژی Ultra قرار گرفتند؛ یعنی این تلویزیون از پایه و اساس با بالاترین استانداردهای یک تلویزیون هوشمند طراحی و ساخته‌شده‌، که این امر جستجو در اینترنت، نمایش فیلم، انجام بازی و دنبال کردن صفحات یوتیوب، اینستاگرام و فیس‌بوک را با نهایت سرعت و بسیار روان در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت صدای تلویزیون ایوا 

علاوه‌بر کیفیت تصویر و سخت افزار قدرتمند انتقال صدای باکیفیت و فراگیر یک اصل جدا نشدنی فیلم است که میتواند مخاطب را در محیط فیلم و سریال غرق کند و انتقال احساساتی مانند شادی، ترس، استرس، هیجان و غم را به او منتقل کند؛ برای تحقق این موضوع حیاتی آیوا از اسپیکرهای قدرتمند و استانداردهای صوتی دالبی Dolby، دالبی دیجیتال Dolby Digital، اپتیکال و Surround بهره برده است، که نتیجه آن صدایی گیرا، بلند، شفاف، قدرتمند و واقعی است.

قابلیت هوشمند smart در تلویزیون ایوا

آیوا هوشمند است، و رابط هوشمندی آن قوی‌ترین و فراگیرترین سیستم عامل جهان یعنی اندروید است، که بسته به سایز و مدل از اندروید 9 و 11 استفاده میکنند که جدیدترین نسخه‌های این سیستم‌عامل محبوب‌اند. همچنین برای استفاده سریع‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از محیط وب یک ریموت کنترل هوشمند اختصاصی با نام Air Mouse AW-AM01 را بصورت هدیه روی تلوزیون خود قرار داده است. یک سمت این ایر موس صفحه کلید فارسی و انگلیسی و سمت دیگر آن یک موس با کلیدهای مورد نیاز شما برای جستجو، تایپ و گشت و گذار در اینترنت است، حالا موس و کیبورد را هم در اختیار دارید، این حیرت انگیز نیست؟!

کیفیت تلویزیون آیوا

باتوجه به آنچه که تا اینجا خوانده‌اید می‌توان نتیجه گرفت که با یک غول صنعتی و فناوری به نام آیوا aiwa طرف حساب‌ایم که برای بالابردن کیفیت و راحتی کاربر از هیچ تلاشی مضیقه نمی‌کند، پنل 10 بیتی ضد شوک و ضدضربه IPS با کیفیت +A، وسواس بسیار در طراحی، سیستم‌عامل اندروید، فناوری HDR ، اتصال به Wifi ، بهره‌مندی از نرم‌افزاری E Share برای ارتباط بهتر و سریع‌تر بین گوشی موبایل و تلویزیون، تعبیه و استفاده از بلوتوث، استفاده بهینه از انرژی در حالت‌های مختلف، استفاده از کیفیت تصویر UHD ، QLED و FHD، پردازشگر قوی QUAD Core و پردازشگر گرافیک Vividtune، صدای دالبی و... همگی منجر به یک خروجی فوق العاده صدا و تصویر شده که برای استفاده روزانه و تماشای برنامه‌های صدا و سیما، نمایش فیلم‌های 4K و بلوری روز سینمای جهان، اتصال به انواع کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن، وبگردی و شبکه‌های نمایش آنلاین، گوش دادن به موسیقی، اتصال موبایل به تلویزیون و... فوق‌العاده است.

تلویزیون کیو ال ای دی هوشمند آیوا مدل ZQ-PM8U65UHD سایز 65 اینچ

قیمت تلویزیون ال ای دی هوشمند آیوا مدل ZQ-PM8U55UHD سایز 55 اینچ

تلویزیون کیو ال ای دی هوشمند آیوا مدل ZQ-PM8U50UHD سایز 50 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند آیوا مدل ZS-PM8U43FHD سایز 43 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند آیوا مدل ZS32HD سایز 32 اینچ